4 Mart 2014 Salı

Puf Poğaça


Ben adını görünümünden dolayı Puf Poğaça koydum ama genellikle 3-2-1 poğaçası olarak biliniyor. Siz de benim gibi mayalı tatları çok sevmiyorsanız bu poğaça içindeki kabartma tozundan dolayı puf puf kabarıyor ama midenizi de rahatsız etmiyor.
Yapılışı çok kolay olduğu için annemle son günlerde misafir davetlerinde en sık yaptığımız tariflerden biri oldu. Ben size peynirli tarif veriyorum ama dilerseniz kıymalı bir iç hazırlayarak da bu poğaçayı yapabilirsiniz.
Afiyet olsun!

Malzemeler:
3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ayçiçek yağı
Aldığı kadar un
İki çay kaşığı tuz

İçi için:
Bir tutam maydanoz

Üzeri İçin:
Galeta Unu

Nasıl Yaparım?
Biraz unu derin bir yoğurma kabına koyun. üzerine 3 paket kabartma tozunu, 2 çay kaşığı tuzu ekleyin ve iyice harmanlayın. Ayçiçek yağı ve yoğurdu da ekledikten sonra iyice yoğurun. Un yetmezse yine ekleyin. Hamurunuz kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak olmalı.
İyice yoğurduktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. elinizde bu parçaları hafifçe inceltin. ortasına peynir-maydanoz karışımını koyduktan sonra kapatarak elinizde yuvarlayın.
Ardından galeta ununa bulayın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 
Önceden ısıttığınız 170 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirdikten sonra sıcak bir şekilde servis edin. Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Ben de çok duydum adını da bir türlü yapmak kısmet olmadı :) Çok güzel gözüküyorlar gerçekten. Eline sağlık. (Bu arada yorum yaparken kelime doğrulama istiyor, onu kapat istersen, yorum yapanları caydırıcı bir şey çünkü :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler Özge:) Ben çok seviyorum, bu ara epey tükettik ailece:))) söylediğini de yapacağım;) sevgiler

    YanıtlaSil