17 Ekim 2014 Cuma

MISIR UNLU KEK





Aylardır hem evde hem gazetede o kadar yoğunum ki ağzımın tadıyla başarımı bile paylaşamadım burada. Geçtiğimiz aylarda Muratbey Peynirleri'nin düzenlediği Muratbey Sıra Dışı Peynirle Sıra Dışı Tarifler yarışmasında üçüncü oldum. Yarışma için hazırladığım tarif ise Mısır Unlu Kek'ti. finale kalan 10 adayla Nar Restaurant'da bir araya geldik. Oktay Usta, Ayşe Tüter, Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu ve Muratbey Peynirleri'nden yetkili isimlerin jüri olarak yer aldığı yarışmada hepimiz tariflerimizi tekrar yaptık ve jüriye sunduk. Benim için müthiş heyecanlı bir deneyim oldu. Üçüncü olduğum açıklandığında hayatımın en mutlu anlarından birini yaşadım diyebilirim.
Peki neden bu tarifi yaptın diye soracak olursanız... Kızıma doğduğundan beri şekerli gıdaları yedirmiyorum. Ama son dönemlerde biz her kek, kurabiye gibi gıdaları yediğimizde tadına bakmak istiyor. Dolayısıyla bir çıkış yolu bulmam gerekiyordu. Aklıma mısır unlu kek yapmak geldi. Aşağıdaki tarifte şeker kullandım ama evde kızıma pişirirken şeker kullanmıyorum, siz de deneyebilirsiniz...
Şimdiden afiyet olsun!


MISIR UNLU KEK

Malzemeler:
2 buçuk su bardağı mısır unu
Yarım su bardağı tam buğday unu
50 gram tereyağı
1 su bardağı süt (ılık olmalı)
1 su bardağı sıcak su
3/4 su bardağı sıvı yağ
200 gram Muratbey Burgu Peynir
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
Yarım demet Dereotu





Nasıl Yaparım?
Muratbey Burgu Peynir ve dereotu hariç tüm malzemeleri derin bir kapta karıştırın. Suyun sıcak, sütün de ılık olmasına dikkat edin.
Yıkayıp kuruladığınız dereotunu incecik kıyın ve karışıma ekleyin. İyice karıştırın.
28 cm çapındaki kelepçeli kabınıza yağlı kağıt yayın. Karışımın yarısını bu kaba dökün, her yerinin eşit dağılmasına özen gösterin. üzerine burgu peynirleri ince ince açıp gelişigüzel bir şekilde yerleştirin.
kalan harcı peynirlerin üzerine dökün ve her yerini eşit kalınlıkta olacak şekilde spatulayla düzeltin.
180 derecede ısıttığınız fırınınızda mısır unlu kekinizi yaklaşık 40 dakika pişirin. Afiyet Olsun!










0 yorum:

Yorum Gönder