13 Kasım 2014 Perşembe

ZEBRA KEK



Uzun zamandır yapılışını o kadar merak ediyordum ki sonunda evde deneme fırsatım oldu! Zebra Kek'ten bahsediyorum. Birkaç blogda nasıl hazırlandığını görmüştüm ve oldukça ilgimi çekmişti. Dün akşam da canım deli gibi kek isteyince denemeye karar verdim. Bence siz de kolaylıkla evinizde yapabilirsiniz! bizim evde kek piştiği gibi ailece bitirdiğimiz için fotoğrafları ancak akşam çekebildim. O yüzden kusura bakmayın:)
Bu arada Zebra desenini nasıl vereceğinizi videoda görmek istiyorsanız unsutsekerblog adlı instagram hesabımdan izleyebilirsiniz.
Linki şöyle: http://instagram.com/unsutsekerblog

Afiyet Olsun!

Malzemeler: 
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao

Üzeri için
Fındık

Hazırlanışı:
Yumurta ve şekeri mikser yardımıyla kabarana ve kremamsı bir hal alana kadar çırpın. Ardından yoğurt ve sıvı yağı ekleyin ve çırpmaya devam edin. un, kabartma tozu ve vanilyayı ayrı bir kapta karıştırın. Sıvı karışımın içine dökün ve bir tahta kaşık yardımıyla karıştırın.
Karışımın yarısını bir başka kaba aktarın. Kalan yarısına ise kakaoyu ekleyerek karıştırın. Sonunda hem kakaolu hem de sade iki karışımınız olacak.

28 cm çapında kelepçeli kalıbınıza ya da normal yuvarlak tepsinizi yağlayın. ben kolay çıkartmak için yağlamak yerine yağlı kağıt sermeyi tercih ettim. iki karışımdan önce sade olanı bir kepçe kadar tepsinin tam ortasına dökün. Ardından bir kepçe de kakaolu karışımı sade karışımın tam üstüne ve ortasına gelecek şekilde dökün. Bu sırayla karışımlarınız bitene kadar devam edin. Yay tarafta sonunda nasıl bir görüntü elde edeceğinizi görebilirsiniz.
Tepsinizi sarsmadan üzerine bir avuç kadar dövülmüş fındık serpin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-50 dakika pişirin.
Afiyet olsun!

0 yorum:

Yorum Gönder