7 Ocak 2015 Çarşamba

Cevizli, Tarçınlı Ekmek




Evde ekmek yapmak çok uzun zamandır istediğimiz birşeydi ama bir türlü ekmek pişirme makinesini almak kısmet olmamıştı. Geçen pazar eşim ekmek almaya fırına gittiğinde elinde kocaman bir kutuyla, yani ekmek makinesiyle eve geri döndü:) ve o gün bugündür ekmeklerden ekmek beğeniyoruz:)
Ölçüler açısından doğru olması için makinenin markasını da paylaşmak zorundayım. Benim kullandığım makine Sinbo SBM 4715. Dolayısıyla içinde kendi ölçü bardağı ve kaşığı var. Aşağıdaki tarifi de bu ölçülere göre hazırladım. Ama siz makine olmadan hazırlamak isterseniz 1 küçük kaşık ölçek yerine 1,5 çay kaşığı; bir büyük kaşık ölçek yerine 1,5 tatlı kaşığı malzeme kullanabilirsiniz. Unu ve sütü ölçmek için kullanacağınız kap ölçek yerine ise 250 ml büyüklüğündeki bir su bardağını kullanabilirsiniz.
Ekmek tariflerinde genellike su kullanılıyor ama ben daha lezzetli ve yumuşak olması için sütle hazırladım.
Bu arada kabuğu çok sert sevmediğimiz için pişirme seçeneği olarak Normal'i seçtim... Şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler (900 gram için):
1 buçuk kap ölçek süt
2 küçük kaşık ölçek tuz
2 büyük kaşık ölçek şeker
2 büyük kaşık ölçek zeytinyağı
1 kap ölçek kırılmış ceviz
Yarım kap ölçek yulaf kepeği
3 buçuk kap ölçek un
2 çay kaşığı tarçın
1 buçuk küçük kaşık ölçek aktif kuru maya

Hazırlanışı:
Makinenizin karıştırma haznesine önce sıvı malzemeleri koyun.. Sütü ocakta hafif ılıtın. Ardından yağ, tuz ve şekeri ekleyin. Üzerine un, yulaf kepeği, tarçın, ve ceviz parçalarını ekleyin. Makinenizin kapağını kapatın ve mayalanmaya bırakın. 3 saat içinde ekmeğiniz hazır olacak.
Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz ekmeğin cevizlerini mayalanma aşamasında koydum. O yüzden cevizler ekmeğin yüzeyinde kaldı. Siz cevizlerin, ekmeğin içine dağılmasını istiyorsanız unla birlikte koyun.

0 yorum:

Yorum Gönder